Tuesday, September 16, 2008

Nu kör vi!

O livet knallar vidare i landet lagom långt här nere i södern.

Ni som känner mig vet ju att jag alltid försöker vara till lags och hitta dom bästa lösningarna på problem. Man kan tro att jag får uppskattelse och kärlek för detta men icke! Allt jag får är onda blickar och högljudda suckar.

Igår satt jag och tittade på tv och mumsade på lite kycklingvingar, givetvis så åt jag med händerna för att spara disk! Ja sån är jag. Sen kom en reklampaus varpå jag sträckte mig mot fjärrkontrolen. Men jag vet av erfarenhet att tjejen ej uppskattar när jag tar i fjärrisen med kycklingvingskladdiga händer, jag vet också om att hon inte tycker om att jag torkar av händerna på soffan. Allt detta kom jag ihåg! Fick jag beröm för det? Nej istället så suckar hon och skakar på huvudet när jag väljer att torka av händerna i nacken på mig själv.

Men va fan det var en klockren lösning jag skulle ju endå duscha sen på kvällen och hår funkar klockrent att torka av saker med. Well jag får väl vänja mig att aldrig få någon uppskattning.

Snattare och tjuvar har äntligen hittat till butiken! Inom loppet av en vecka har dom försökt snatta tre gånger. Tjejen har lyckas se vad som händer alla gånger varpå dom droppat av. Heja tjejen!

Igår försökte en lirare sno ett gäng skjortor men av en slump så såg ett par som äger en butik längre bort på gatan att han var hos oss varpå dom uppmärksammade oss att han är en snatter och skurk, tydligen försöker han överallt. Idag kom idioten tillbaka med en kompanjon som då skulle skicka ut tjejen där bak för att hämta skor samtidigt som han skulle sno på sig saker. Men så klart kände tjejen igen honom och som tur var vad jag här som då kunde gå ut och tala om för idioterna att det var dags att lätta. Jag vart rätt förbannade och hotade dom med både det ena och det andra och liksom bara hoppades att det skulle bli bråk så jag kunde slå dom sönder och samman.

Återigen så räknade jag med beröm från tjejen eftersom jag talat om för idioterna vad som händer om dom kommer hit igen. Men icke! Tjejen lyfter fram att det kanske inte alltid är så klokt att hota just dessa snattare eftersom dom typ gillar att ta med sig hela sin släkt vid bråk och dom är inte främmande att använda knivar när dom bråkar. Well bring it on säger jag bara! Jag är ju gubbfet så om dom sticker mig med en kniv i magen så kommer kniven ej nå några vitala delar. En sabel av gammal preussisk snitt kan funka men det bär dom nog inte med sig.

Imorgon kan det bli en bra dag!

/D

5 comments:

Mamma Vilja said...

Vågar man komma och besöka er i den där butiken egentligen?

rewdboy said...

hahaha!
torka dig i nacken?
nämen draaaa mig baklänges på en liten skriiiiinda hörru pyyysen.

Digidiva said...

Apropå snattare. En kompis till mig sommarjobbade i begynnelsen på ett ica maxi. Fast på den tiden hette inte affärer samma sak som vuxenblöjor så det hette nåt så crazy som "domus". På bageriavdelningen såg de en skum typ spankulera omkring bland semlorna. Vips var hans rock 3 gånger större och han jogghasade iväg. Några minuter senare hittade min kompis honom sittandes i en klädhytt med 2 tomma semmelkartonger och grädde i hela nunan. Det måtte varit ett jädra straff att gå armkrok med 2 vakter tvärs genom hela affären med helt gräddigt ansikte. Ni kanske kan fånga snattarna, smeta in dem i grädde och tvinga dem gå genom hela stan? Borde vara avskräckande!

Anonymous said...

Lite fördomsfull är du allt. Knivar och släktbackups. Nej du. De flesta polacker är faktiskt hederliga.

Dante said...

Frk Fri ja så länge du inte tänker snatta så anser jag det vara helt säkert att besöka butiken ;-)

Rewdboy - Funkar klockrent testa!

Digidiva - Det var en bra ide lite som i gamla västern man rullar dom i tjära och fjädrar fast nu kör man grädde i stället! kan funka! bra tips!

Jr - lite fördomsfull är jag nog allt, fast polacker dom är ingenting mot bolivaner. Dom är värst av alla! Sänk dom i Titicacasjön säger jag!

/D