Monday, September 08, 2008

Fy fan

Ni vet dom dagar när ni känner er så där fantastisk oövervinneliga ni fullkomligt glöder, ni går på vatten och allt är kungligt! En sån dag har inte jag idag.

I helgen så dök tandvärken from hell upp varpå det var besök hos tandläkaren. Jag har ju berättat om min sjukhusskräck, well tandläkarskräck har jag ju inte behövt ta ställning till eftersom jag sen jag var 18 år endast varit hos tandläkaren en gång och fram tills nu aldrig haft hål i tänderna. Det som händer idag har nu lätt till att jag inte gillar tandläkare. Tydligen så har min visdomstand fått hål i sig och dom borrade och borrade, bedövningen tog inte fast tandläkaren tog sprutan rätt i nerven. Jag fick 6 bedövningar och endå gjorde det jävligt ont när dom borrade. Men så fick dom upp tandjävulen skar bort några nerver och gav mig instruktionen att så fort som möjligt få min tandbortagen.

Vad jag inte fattar är varför i helvete borrar dom och bråkar i min mun i 1,5 timme när tanden endå skall tas bort sen? Jag fattar noll handlar det om att jag inte skall ha ont tills jag tar bort skiten så kan jag meddela att smärtan att borra vida överstiger den värken jag hade i helgen. Jag har betalat 900 kr för att laga en tand som endå måste tas bort för den inte gick o laga helt. Amatörer!

I morgon kl 16 skall jag ta bort visdomstanden och jag bävar redan.

En rolig sak för varje person jag har berättat om min visdomstand som skall väck så berättar dom en skräckhistoria om hur ont och jobbigt det är. Jag känner mig skitlugn och go nu!

I morgon kommer det bli en bra dag.

/D

6 comments:

Jo tjena said...

Åh fy fan...måtte mina visdomständer, om jag får några, aldrig få några hål i sig.

Anonymous said...

Jag drog ut en visdomstand för en månad sen och det var fan det värsta jag varit med om sen jag drog sönder ledbandet.

Tanden växte vågrätt och dom lyckades inte dra ut den. Det hela slutade med att dom satte en träbit under hakan som stöd och sen tog dom hammare & spik och fucking hamrade sönder tanden i smådelar.

Lycka till!

Anette said...

Jag ska vara snäll och inte berätta om mina skräckhistorier gällandes mina visdomständer. Har en kvar som behövs ut men näe tack, den får nog allt sitta kvar för det gör jag inte om..hualigen ;)

Det kommer gå bra ska du se!! Och så håller jag tummen för att du får en snygg tandsköterska att titta på, då kommer du inte kunna fundera på vad dom gör i munnen på dig *S*

Mamma Vilja said...

Be om knark. Det fick jag och var hög som ett höghus i en vecka. Det var fantastiskt!

rewdboy said...

jag har inte varit hos tandläkaren sen typ 1999...frågan är om jag borde gå dit nu. jag vet att jag måste ta bort tandsten. men fan va tråkigt och dyrt det är att gå till käftis. jag har absolut inte tandläkarskräck eller så men jag är oerhört lat så jag orkar inte ta mig för att boka en tid..

Swedeheart said...

huu! Mina visdomstander vaxer snett och tandlakaren sa att jag borde dra ut dem, men jag vill inte!!!