Friday, September 05, 2008

Då och nu. Samma lika

Året är 1983 och jag är 10 år gammal 25 år har gått men endå är allt sig likt. En aura av perfektion och stil och klass omger mig. Redan här kunde man se att jag var född under en lycklig stjärna och att jag skulle vandra livet fram på guldplatinerade vägar.

Den observanta noterar följande.

- Redan som tioåringar var jag trygg i min maskulinitet och bar upp den eminenta färgen Rosa lika självklart som jag gör idag.

- Jag kör givetvis med casual looken redan då. Säga vad man vill om Lacoste nu förtiden men på tidigt 80tal så var det the dogs bollocks.

- Min frisyr må vara lite åt det vildvuxna hållet men go vänner det är min frisyr som no doubt har inspirerat tex storheter som liam gallagher

- Redan innan era mödrar var otrogna med någon dykinstruktör på mallis, så fångade jag upp den där surfs up looken som bara ett vit halsband i sten kan uppbringa

- Armband i silver är lika obligatoriskt som kådis på horhus, redan på 80 talet som på 2000 talet

- Slutligen så avrundar vi med en billig blondin som sitter i bakgrunden och is gagging for it och med lätt lömsk blick drömmer om Dantes stora svarta fasa



Allt är sig likt.

En del säger why change a winning team andra säger for fucks sake utveckla dig lite.

men vi vet nog alla vad som är rätt eller hur!

/D

1 comment:

Anonymous said...

en sak har förändrats. du brukar välja bort blondiner nuförtiden.