Thursday, November 29, 2007

Fuck them and their Law

Det är torsdag och Dante känner sig stark. Jag tar några djupa andetag och tänker det här kan bli en bra dag!

Och ja på min ära dagen börjar bra och är bra fram tills jag hämtar posten och jag ser brevet från Linköpings Tingsrätt adresserat till Yours Truly, det känns obra.

När jag med mina darrande händer sprättar upp kuvertet så möts jag av en delgivning. Dante är kallad till Tingsrätten för att svara upp mot anklagelserna på brottet olovlig körning. Det känns kul.

För er som inte har haft oturen att inte nitiskt följt denna eminenta blogg.
1. Dante blir av med sitt körkort i 4 månader. Bad boy me
2. Dante får papper från länsstyrelsen som säger att kortet blir mitt igen den 31 mars 2007.
3. Den 6 april 2007 så kör jag bil, jag har visserligen inte fått mitt körkort fysiskt i handen ännu av vägverket. Men jag har med mig upplysningsblankett 1a som säger ”När Ni fått körkortstillstånd skickar Vägverket en grundhandling till Er eftersom det alltid skall tillverkas ett nytt körkort efter återkallelse (detta dokument fick jag) Skicka tillbaka grundhandlingen till Vägverket så snart som möjligt (det gjorde jag). Vägverket lägger in i Vägtrafikregistret från vilken dag- tidigas dagen efter återkallelsetiden löpt ut- som Ni får lov att köra igen. Från den dagen kan Ni köra även om Ni ännu inte hunnit få det nya körkortet från Vägverket om Vägverket beslutat att utfärda körkort.
4. När jag blir stoppad i rutinkontrollen (jag hade alltså ej kört för fort) så tog jag fram dessa papper till poliserna som kliade sig i huvudet och var osäkra på vad som gällde. Dom lät mig köra vidare och skulle återkomma på tisdag efter påskhelgen när dom kollat upp reglerna.
5. På tisdag så ringde dom mig och sa att jag de facto begått det grova brottet olovligkörning. Att jag ej fått körkortet berodde på extremt långa handläggningstider på vägverket som berodde på sjukdom
6. Jag nekade brott och han sa jaha och så la han på och sen dess har jag ej hört något mer förrän idag

Körkoret fick jag fysiskt i handen den 23 april heja vägverket.

Men som sagt om två poliser från trafikenheten var osäkra på vad som gällde hur skall stackars Dante då ha koll? Jag skall köra värsta perry masson upplägget i rätten och visa dom djävlarna! Men först skall jag ta och polisanmäla den gode konstapeln som stoppade mig eftersom han genom sitt agerande tillätt mig att fortsätta begå brottet grov olovligkörning. En bra polis som har koll, hade delgivit mig misstanke om brott i bilen beslagtagit mina nycklar och ej låtit mig fortsätta synda som jag gjorde. If I am going down Iam not going down alone.

Assholes Dante skall bli rättshaverist.

/D

1 comment:

Sus said...

Heja Dante!!

Slå och slå hårt!!!!