Friday, November 16, 2007

Jävla Stockholm

Stockholm har blivit kallt, väldigt kallt. Häromdagen så skulle eran hjälte luncha. Jag möter upp en pal på ett sunkigt kinahak, jag skådar på nedan meny och blir kall, 95 kr för en svettig tallrik ris med några riskorn på. Alltså låt mig förtydliga jag gick inte på en finkrog på något sätt. En kinakrog en vanlig dassigkinakrog, inte ens ett sånt där ställe som kör buffe ät så mycket du orkar utan en vanlig pissig kinakrog. Nu tänker ni att i dessa 95 kr så ingick det att jag sexuellt fick besudla servitrisen eller att jag köpte en del av kina, men icke sa nicke, allt jag fick var lite ynka mat. Baaah!



Igår så gick jag och klippte mig, 560 kr kostade kalaset. Jag blev givetvis snygg men det var ju redan innan klippningen. I malmö så kostar det 150 kr att klippa sig i stockholm kostar det 560 kr. Det ingick inga blåsjobb eller ett fritt användande av hårgele resten av livet. För att förtydliga så färgar jag mig inte, jag förlänger inte mitt hår jag planterar inte in guld i håret. Jag blev schamponerad och klippt på 20 minuter.



Jävla stockholm

/D

7 comments:

Anonymous said...

Welcome to Stockholm! För en smålänning som mig skär det djupt i hjärtat. Nu, sova ruset av mig.

Anonymous said...

Men Ming ligger ju bara ett stenkast från Stureplan så det beror ju på var i Sthlm man äter också...;-)

Anonymous said...

Vi klipper oss ju på samma salong!

Anonymous said...

Herregud människa, du rör dig ju på helt fel ställen. Skyll dig själv.

Anonymous said...

Vi vet att inte flytta från Malmö och hålla oss borta från dyra ankdammar. Här är priserna rimliga och logistiken smidig. Vad ska man i Stockholm och göra?

Dante said...

Petra bästa sättet att förtränga ondskan i stockholm det är att berusa sig! bra där ;-)

K - du kan dina ställen på stureplan märker jag! och visst har du en poäng att jag får skylla mig själv som inte går några kvarter bort och slipper stureplanspriserna

Bling - Kan vi inte tillsammans förbanna jobbet mitt som tycker det är praktiskt att sitta mitt i den dyra smeten. Obra!

Anna- och så är ju malmö sverigest tillväxtregion nu. vi är där det händer, hippare och colare än sth alla dagar i veckan *host* ;-)

/D

Anonymous said...

The Capital of Scandinavia har vett att ta betalt vetdu....Eller ovett....Eller vad man nu ska kalla det.