Monday, November 05, 2007

Kl var sex det var måndag jag kände mig stark. Allt var under kontroll och jag bestämde mig att idag kommer det bli en bra dag , så till tonerna av Eye of the tiger (i mitt huvud) så skar jag upp halva facet med rakhyveln men jag vart icke vresig, läget var under kontroll.

Jag till och med hanterade att stå i 20 minuter och vänta på det försenade tåget men sen tog SJ förbannelse över och jag gick från en happy Dante till en Dante som bara ville mörda. Till slut så dök tåget upp och vi kunde inledda vår färd, tåget vi åkte visade sig inte vara vårt tåg, så alla fick hoppa av i Halmstad och byta tåg. Tänk er scenerna två tåg fullsatta skall byta tåg, det var kaos, folk ville kliva på innan dom andra hade klivit av det var hundar små barn och äckliga tanter och svettiga gubbar jag ville bara lägga mig ner på perrongen rulla ihop mig till en boll och dö. Men jag tog tag i skiten eftersom jag insåg att om jag skulle falla död till marken så skulle någon äckelmänniska försöka ge mig mun-mot-mun och det kändes lika tilltalande som att äta bajs varpå jag kämpade vidare och tog mig fram till min plats. Slutligen så kom vi fram till Göteborg bara en timme försenad.

Jag tog tag i dagen och kände hur glädjen sakta men säkert kom tillbaka, läget var bra! Tills det var dags att åka hem. Jag hade bokat x2000, jag hade betalt för x2000 varpå jag så klart förväntade mig att det skulle bli åka av i ett x2000 tåg. Men näää det blev ett vanligt tåg, alla x2000 var sönder. Så det blev en rälsbuss som jag tror tjänstgjorde både under första och andra världskriget, skabbigt är inte ord nog att beskriva tåget. Självklart fanns det ingen internet, självklart fans det ingen ström till datorn, självklart hade dom ingen mast på taket varpå att prata i telefon var helt kört. Där satt jag och kände hur all kraft återigen lämnade mig. Jag hatar SJ mitt hat mot SJ kan endast jämföras med mitt hat mot IKEA. Jag funderar allvarligt på att hänga av mig slipsen gå under jorden och bli terrorist och bomba sj och ikea. Hem kom jag bara 45 minuter för sent.

Väl hemma så var jag ju rätt hungrig så jag tänkte laga något smarrigt, jag öppnar skafferiet och möts av en förpackningar med heltbovete, gröna linser och röda linser. What the fuck? Har vi köpt en fågel?



Imorgon tar vi nya tag.

Döden.

/D

No comments: