Sunday, November 18, 2007

Hata sj

Ni som följer mina små blygsamma rader här på bloggen kan inte ha undgått att notera några saker, att jag är extremt snygg smart och har ett enormt kön, samt att jag hatar ikea och sj mer än något annat på jorden.

Låt mig förklara lite ytterligare varför jag hatar SJ. I veckan när jag var på väg hem så var vi som vanligt 25 minuter sen, det är tågen alltid så det var ingen big deal. Sakta men säkert så tog sig tåget mot skåne och jag började faktiskt tro att vi skulle anlända till Malmö central endast 30 minuter ensamma, det är bra i sj mått mätt. Men så stannar tåget i Osby och blir där stående, så kommer högtalaren på och det förkunnas att det har sket en olycka längre fram på spåret så tåget kommer ej gå vidare utan man har beställt bussar som skall ta oss dom dryga 3 milen till Hässleholm där vi skall hoppa på det x2000 tåg som var på väg till stockholm som nu vänder hem till malmö igen, en klassisk rockad av passagare som jag varit med om förut. Jag vet därmed hur lång tid sånt här tar, sj skall ringa till den lokala bussbolaget och beställa fram så många bussar som möjligt, sj jobbar ju inte med joursystem och dom kan ju förståligt nog ej ha ett gäng bussar standby över hela sverige. Så att ringa till busschafören leffe och jompa och be dom åka ut till garaget och hämta bussarna och åka till OSby tar sin lilla tid. Jag bollade fram förslaget till passagerarna som var nära mig att vi skulle beställa en taxi och ta oss för egen maskin till Hässleholm eftersom det går öresundståg regelbundet därifrån men svenskar på tåg saknar allt vad initiativförmåga heter dom går omkring och undrar och är ängsliga men eftersom högtalarrösten sa att man skulle vänta då gör man det, sen bjöd ju sj på grattiskaffe och då är det ju okej att i timmar sitta och glo.

Att hitta taxi i osby var inte lätt minsann ingen svarade när jag ringde och jag hade endå två nummer till taxibolag men jag beslutade mig endå att gå ut på gatan och stå och se om jag inte kunde hitta en. Så dyker den upp taxibussen med 8 platser, jag kastar mig fram och fångar upp bilen och den är ledig, Happy! Jag ropar ut till alla andra passagare som nu står ute och väntar på bussen och erbjuder 7 platser i bilen en 100 per näsa till hässleholm. Utav ett fullpackat x2000 tåg och ett halvfullt öresundståg så fick jag fram hela 5 pers som tyckte att åka hem istället för att stå i kylan var en bra grej, idioter!

Väl i hässleholm så hoppade vi på ett öresundståg och åkte hem till malmö, allt medans mina medpassagerare stod och väntade på bussarna skulle slussa alla folk mellan stationerna, trust me de torde ha tagit timmar.

När jag satt där på öresundståget på väg hem så insåg jag hur mycket jag hatade Sj och jag hatade att jag varje vecka tvingas resa och vara hemifrån mellan måndag och torsdag men så log jag lite för mig själv och kikade ner i min portfölj och tittade på pappret som förkunnade att jag sagt upp mig. Så fuck you SJ och fuck u att aldrig vara hemma, no more.

Lovely!

/D

6 comments:

Anonymous said...

Wow!! Grattis killen! Stort! Inget mer SJ-skit. Blir det butiken på heltid eller vad är planen?

Anonymous said...

Schysst! :-)

Grattis!

Anonymous said...

Jag har inte berättat om min SJ resa till växjö. Först pajade motor 1 i loket, sedan motor 2, sedan försökte de omstarta loket... jeje. det slutade med att x2000 gick i snigelfart. vi kröp fram. tillslut hann andra x2000 i kapp oss, vi var alltså en timme sen. vi fick hoppa på tåg nr två istället. Och vad tror du händer då. Vi får inte plats såklart. Jag fick stå till Växjö. Jag som löst 1:klass. HATA SJ....

Dante said...

Terror - Jag har lite olika prylar på G men det kommer ej bli butiken på heltid tyvärr, det hade varit grymt kul dock men lite för tidigt för det.

Syra - thx!

bling - SJ är as helt klart vilka idioter.

Anonymous said...

Hej!
Trist det där med försenade tåg, men nu råkar jag veta eftersom jag jobbar inom detta att det var en påkörning.

Alltså var det en människa som tog sitt liv, det händer flera gånger i veckan.

Många förseningar kan vi inte hjälpa, som beror tillexempel på banverkets arbeten, eller nedrivna kontaktledingar eller moder naturs krafter,

ca 60% av förseningar och inställda tåg är faktiskt inte någonting som vi kan rädda. 40% är det dock. Och vi jobbar stenhårt med detta!

Alla tåg rustas upp och i skrivande stund håller vi på att se över situationen. Jag tycker att det är helt rätt att ni gör era röster hörda, reklamera mera!

Det gör oss bättre att få reda på vad vi gör fel, MEN ha i åtanke att det faktiskt inte alltid är vi som styr!

Anonymous said...

Du gnäller över bussar som ska ringas in, att du inte kommer hem i beräknad tid..
Men stackars sate!!

Du, det var en tjej som miste sitt liv här i Osby igår och du har mage att gnälla!!!

SKÄMMES TA MIG FAAAN!!!!

Jag åker dagligen med Öresundstågen och kan oxå va irriterad på förseningar, signal/kontaktfel och inställda avgångar.
Men har det hänt en olycka så får man ha empati och förståelse för det!!!
Det kunde varit en ANHÖRIG TILL DIG som låg på spåret!!!!!