Thursday, September 13, 2007

Manlig vänskap!

Häromdagen åt jag lunch med Magnus. En mysig lunch som bestod av prat om kläder relationer och bantning och givetvis även lite skvaller. Vi pratade om vår kamrat Sampath. Magnus var ju givetvis medveten om att vår kamrat ej längre bodde kvar i Sverige, att han däremot har flyttat från Fuzhoe, gjort slut med sin tjej flyttat till peking och blivit någon värsting konsult hade magnus helt missat.

Beror detta på att magnus och sampath har blivit ovänner, typ den ena snodde resterna av det vita guldet på en efterfest och lämnade noll till den andra. Nää så är inte fallet, dom gunstiga junkrarna pratar med varandra på msn med en regelbundenhet som skulle få en schweizisk urmakare avundsjuk . Är dom kanske bara casual buddies? Nä jag tror dom endå ser sig som bra pals. Nä dom pratar helt enkelt om andra viktigare saker än sådana där personliga saker.

Jag fann det hela lite lustigt men så erinrade jag mig när tjejen och jag separerade från varandra så gick det nog några månader innan jag råkade nämna detta till magnus och sampath, det hela kom liksom aldrig upp vi snackade boll knark musik och kläder istället.

Hur som hur jag tycker det finns få saker i världen som är så vackert som manlig vänskap. Vi män har en djupt nästan själslig connection utan att behöva prata timmar och åter timmar i telefon. Det är ett tecken på vårt emotionella intellekt.

Vackert!

/D

No comments: