Wednesday, September 19, 2007

Fuck alla causes!

Vet ni va go vänner, det finns något som heter facebook på det är internet. Som den ungdomliga och hippa farbror jag är så har jag gått med.

Efter ha bjudit ut mig med diversebilder på min smäckra manskropp och ungdomliga ansikte så blev jag rätt snart pokad! Likt en 4 åring inför julafton så spreds en spännig i mitt bröst, jag räknade så klart med att det nu skulle bli läge att få hala fram och rasta min 68 cm långa svarta fasa men så var icke fallet. Min kompis får fortsatt ligga kvar och skava längst mitt högra knä, att poka någon är ingen sexuell invit det är typ bara som att säga ett halvt hej.

En annan intressant pryl med Facebook är alla dagliga inbjudningar man får, inbjudningar till olika ”causes”. Nu kanske ni tror att Dante som den goda och framförallt driftiga människa jag är kastar mig in i olika causes och riktigt engagerar mig att bygga en stark facebook rörelse mot ja vad det nu är. Men nä Farbror Dante har nämligen beslutat sig för att det finns några saker som det finns fördelar kring nu när jag blivit gammal. Jag skall bli gubbvresig, jag skall med en föraktful fräsning fnysa bort allt jag inte förstår, oavsett om det är bra eller dåligt. Så varje dag så nekar jag alla inbjudningar jag får mot att kämpa emot globalwarming, sexabuse, hundslagsmål, aids i afrika osv osv. Ser jag en casuse inbjudan så klickar jag no lika snabbt som ni 25+ tanter kastar er över fjärrkontrollen när det vankas desperate housewife på tvn.

Alltså jag gör det inte för att jag är särskilt så mycket för sådana där saker utan snarare för jag tycker det verkar så lättvindigt att köpa sig fri från sitt samvete. Typ hej kolla på mig jag är med i en klubb på facebook mot global warming så nu är jag en fin människa. Sen loggar personen ut från faceebok och står och sprutar ozonfarliga ämnen rätt upp mot himmelen med en happy min, för jag är med i en klubb på facebook så jag är snäll.

Nä tacka vet jag hur det var på den gamla goda tiden när man fick botgörning för sina synder genom kontantbetalning yes ladies and germs vi pratar avlatsbrev!

Det var tider det! Då fick man gräva djupt i sin plånbok för att få ett gott samvete inte sitta och klicka med en trött min på internet.

Så vad är det jag försöker säga? Ingen aning men typ att facebook som är så nytt och hippt endå kunde lära från grabbarna från förr. Kort sagt att det var bättre för gäller fortfarande.

/D

No comments: