Wednesday, October 18, 2006

Ytlighet rockar.

Jag har blivit lite lätt tråkig på äldre dar, jag har iofs aldrig varit den där roliga killen med tusen hobbies och ett brinnande engagemang för typ något (sprit och sport räknas ej)

Men som sagt det har blivit lite värre på äldre dar. Nu skall jag förklara för er varför eftersom frågan säkert har gnagt i bröstet hos er länge.

Okej ta en sån sak som att gå på konsert, något som jag i yngre dar älskade! Numera blir det aldrig av trots energiska försök från min omgivning. Så varför? varför släpper jag något som jag gillade?

Jo för som gamling så har jag blivit ömtålig jag har blivit skör. Jag är som en vacker blomma som behöver den där perfekta harmonin, den där perfekta kombinationen mellan vatten och sol. Besviken är något som jag blir titt som tätt i mitt trasiga vuxenliv.

Kasta fram en spegel till mig nu och jag skulle tillstå att jag är en hyfsat snygging. Inte än 10 poängare men typ 4-5 öl så är jag knullbar, if you pardon my french. Men om jag istället väljer att ta av mig mina kläder och beskåda härligheten i dess bistra sanning så skulle inte ens en combo mellan rökheroin och lobotomering göra mig sexbar. Hår på tårna, gubbmage, hängröv och ett par matchande fula knän. Trasigt.

Jag misstänker starkt att min vuxenomgivning har lite samma symptom, det ser bra ut på ytan men skrapar man bort alla Gucci kläder så dyker den obehagliga sanningen fram. Jag vill inte ha det så, jag vill förtränga att det är så, jag vill inte bli besviken. Ignorance is a bliss.

Lite samma sak med att gå på konserter. Det är ju okej att sitta och avnjuta senaste plattan med favvo artisten i sin megafeta stereoanläggning, samtidigt som man sipprar på en kall öl, ja shit då är det ju bra! Men att gå på konsert och stå och svettas och dricka öl från ett plastglas och höra hur favvobandet massakrerar låtarna och att dom faktiskt inte
a) kan spela mer än 3 Accord bra
b) inte kan sjunga

Ja det gör ont och det gör i alla fall att jag blir besviken. Jag blir en skör liten blomma som istället för att se ytan och få en perfekt kombo av sol och vatten, ser djupet och helheten och dränks av vatten eller torkas ut av enbart sol.

Jag vill härmed slå ett slag för ytligheten. ytlighet är bra.

Och yes jag är bakfull idag. bakfull som fan.

/D

2 comments:

Anonymous said...

Jag håller med dig lite, man blir tråkigare som äldre..märker det själv också, och jag har inte ens rundat 27...fy..

Dante said...

Fan tone när jag var 27 bast så var jag ju cracy spännande och cool! Mitt åldrande började typ för några månader sedan.

Tänk hur tantig du kommer vara när du är 33 år. Ojoj tragiskt!

Sug på den karamellen och ha en bra dag ;-))