Sunday, October 15, 2006

Mer kvinna än man?

Är jag det?

Confession 1. - Jag mår bra av att shoppa. Det ger mig en sån där sjuk tillfredställelse som nästan konkurrerar med ett soft nytt skivsläpp, en pizza eller en utlösning.

Well jag skall inte ge mig in att rangordna vilket är bäst men shoppa äger.

Confession 2. - Jag tröstäter. När jag känner mig hängig eller seg så sitter en chips påse som en käftsmäll. Uppkrupen i soffan så sitter jag och mumsar i mig välbefinnande.

Ja där har vi det obehagligt och det finns klara symptom att jag nog har lite av en sittkissar gen i mig. Låt mig dock döda den myten med en gång.

Jag låter fakta tala för mitt case.

Fakta 1 - Dom tjejer som har haft turen att känna mig har inte bara fått njuta av mig utan dom har även givit mig något, nämligen erfarenhet av dom själva. När en tjej shoppar så kommer det obligatoriska dåliga samvetet som ett brev på posten. Efter en halvtimmes "är du säker på att denna är snygg" "är det säkert att denna inte är för dyr" så kommer mat och kli på ryggen och sex för att hon liksom skall försäkra sig att allt är okej och att hennes karma är bra. Sådana är tjejer. Sån är inte jag.

Igår köpte jag en fett snygg jacka som kostade typ lika mycket som en semester till mallis. Dock har jag inte det minsta skuldkänslor att jag valde att köpa jackan istället för att satsa kulorna på att få magsjuka och klamydia. Det skulle ej heller falla mig in att vara snäll och trevlig mot min omgivning jag är lika charmigt otrevlig som vanligt. Jag är karma. Det finns inget behov av karma i min värld. well karma kanske behöver mig för att ha något bra för alla att sträva emot.

Erkänn att jackan äger!



Fakta 2. - Okej jag må tröstäta men jag sitter inte samtidigt med gråtsnor på kinden samtidigt som jag ockuperar tvn för att se på något semi romantiskt dravel. Nej jag lyssnar på härlig fett äkta musik och mår störtskönt!

För er som inte tycker ovan 2 fakta är tillräckligt så kan jag tilläga att jag tycker det är ett överkommligt pris att ta lite kiss på golvet mot att jag står och kissar.

Adjö until next time

/D

5 comments:

Anonymous said...

för mig vill du alltid vara med kvinna än mann..! ;)

Anonymous said...

...och du är utmanad..! (se min blogg)

Dante said...

Tone!

Moi mer kvinna än man! nä nu är det krig! Det finns ingen manligare än jag!

*gråter hysteriskt samtidigt som jag ringer min bästa kompis för att prata i timmar samtidigt som det mumsas häägen daz glass*

Anonymous said...

äckliga casual-gran

Anonymous said...

äckliga casual-gran