Friday, December 21, 2007

Stackars Dante

Det är synd om Dante. Men igår så trodde jag faktiskt att molnen skulle skimra sig och jag skulle få tillfälle att le lite, så blev det inte.

Som ni kanske kommer ihåg så hade vi inbrottsförsök i butiken för tre veckor sedan, vi har varit tvungna att beställa nytt pansarglass och förstärka lite extra. Fram tills det har varit på plats så har jag ju sovit i butiken för att agera vakthund om någon skulle vilja försöka busa igen. Jag har känt mig som en barnarbetar i indien som tvingas sova på en liten madrass i ett pyttelitet förråd. Men så igår blev allt installerat och klart och butiken är nu som fort knox, det var mao dags för mig att sova hemma i min sköna säng.

Detta kände jag för att fira genom en lugn och stilla utgång på kvällen. Malmö är ju en spännande stad, om man skall tro kvällstidningarna så är ju malmö fylld med rånare och skurkar och annat slödder. Så är det ju egentligen inte, med sunt förnuft så kommer man en bra bit och man kan klara sig galant mot att bli rånad eller misshandlad. Sunt förnuft är ju något som Dante är expert på. Så igår när jag var ute och härjade på krogen så var jag mr världsvan och zickzackade mig igenom malmös nattliv och undvek potentiella konfrontationer som så ofta slutar med ledsna miner. Väl hemma, lite lätt rund under fötterna, så tyckte jag att det var en kul ide att hoppa på tjejen som låg i sängen och snossade. Tydligen så uppskattade hon inte alls att få en påklädd, kall och berusad Dante på sig så där. Man kan till och med säga att hon drabbades av lite panik eftersom hon instinktivt sög tag i hennes lapptop som låg bredvid henne i sängen och smällde lapptoppen rätt i facet på mig. Resultat min näsa sa kras och började blöda.

Nu sitter jag här med en näsa som är storleken större än vad den brukar vara och känner mig lite snopen, tråkigt att tjejen inte uppskattar mina små tilltag som piggar upp den gråa vardagen. Det lustiga i hela var att jag vart så pass sur på tjejen att jag gick och la mig i soffan. Så det blev inte ens varma sköna sängen för mig igår.

Idag skall jag dock sova i sängen min. Eftersom min näsa är så pass stor som den är så är det tveksamt om tjejen kommer få plats eller om jag skall skicka ut henne på soffan.

Livet är hårt mot stackars Dante

/D

No comments: