Thursday, December 27, 2007

Jag skall bli Pappa! någon dag typ

Jag hoppas ni alla har haft en bra jul det har eran hjälte Dante haft. Jag har, inte helt otippat, varit hemma och ätit och druckit tämligen väl. Något som är lite mer otippat är mitt beslut att jag skall skaffa barn, en liten Dante Jr. Grejen är den att syster lilla kille vara hemma på jul och det var så jävla mysigt med en sån där minimänniska och det verkade inte alls jobbigt. Började han gråta för mycket så gav jag ju honom bara till syster så det där med bäbis verkar as easy. Så som sagt nu har jag bestämt mig att det är en liten minime jag skall ha!

Så härmed utlyser jag en tävling där ni kära bloggläserskor kan ha turen att få ta emot Dante 56 cm långa svarta fasa och föda min förstföda. Jag behöver givetvis inte göra någon särskild reklam för mig själv utan jag är övertygad om ni alla vet vilken fantastisk möjlighet ni har framför er. Seså skicka in era ansökningar och kom ihåg att sälja in er på ett bra sätt nu både via ord och bifogade (nytagna bilder). Eventuellt sätter jag ut en annons på blocket också för att få rikligt med kandidater att välja mellan, även om jag tror att den lyckliga vinnaren står att finna hos er läsare av denna blogg. Ni har nämligen något som talar för er, ni har god smak som läser denna blogg.

Så här kommer lite bilder från julen.
lilla killen och jag läser tidningen,.förvånansvärt hur svårt sådana där små har när det kommer till koncentration. Vi hann inte ens in i hälften på kultursidorna innan lilla L började flacka med blicken. Omoget!



Jag berättade om alla mina erövringar och givetviss blev det lite för mycket för den lilla, med en avensjuk min så somnade han in på Morbror Dantes axel



Jag är och blandar en Gin & Tonic lille L sitter lugnt och väntar på mig, han är ung men han vet redan vikten att inte stressa mig när jag blandar den bästa G&T som står att finnas i västvärlden.



/D

4 comments:

Anonymous said...

God Jul i efterskott Dante!

Dina planer på faderskap låter ju ypperliga. Blir det då endast blöjskriverier och barnvagnssmakrå på bloggen härdanefter....?

Anonymous said...

Oh herregud så söt liten knodd. Nu blev man ju nästan själv lite sugen. Jag kan bli gudmor till din och låna den lite då och då.

Dante said...

Detsamma terrorese!

det känns som tämligen riskfritt att min blogg blir en barnblogg hehe

/D

Dante said...

Detsamma terrorese!

det känns som tämligen riskfritt att min blogg blir en barnblogg hehe

/D