Monday, December 31, 2007

Gott nytt år på er!

Ja ha så var det då dags att stänga 2007. Det har varit ett skumt jävla år måste jag säga som i det stora hela varit rätt brunt, det man kan sammanfatta året med är att jag sårat folk och mest bara varit i vägen och till besvär.

Typiskt nog så avslutas nyår som alltid med nyårsfest. Jag är fett med allergisk mot nyårsfester, dom lyckade festerna kan räknas på en hand.

Ta året då X tjejen inte hörsammade mina varningar att champagne må va gott men det är trots allt alkohol i det. Som vanligt så ignorerade hon mig och redan under förrätten (ja vi var på en sån där betalfest typ 500 kr för en räkcoctail och en black en white med banansplit) så var vi tvungna att gå hem. Så tolvslaget firade jag med att hålla bort hennes hår så hon ej skulle spy på det. Bittert.

Eller ta det året när jag efter många års misslyckande bestämde mig för att skita i allt vad nyår heter och låsa in mig i min lilla stuga spela musik och supa mig full. Det gick så där, det slutade med att jag fick ensamhetsångest och körde full (ja jag skäms som fan) och hamnade i diket, låg med min tjejpolare och sedermera med hennes kompis samma kväll. Notan på det hela blev en lite lätt buckla i bilen samt en tjejkompis mindre.

Eller varför inte det året jag spenderade på ett ålderdomshem där tjejen jobbade satt och drack skumpa ur ett plastglas med en oldtimer innan jag åkte hem och la mig för att sova kl 00.30

Eller det nyår som var det första som jag firade singel och spenderade 12 slaget att ensam vandra i ett iskallt stockholm mellan festen jag var på i fredhäll till festen som x var på i hammarbyhöjden. Jag frös var bitter och kom lagom fram till hammarbyhöjden när festen var över.

Ni förstår att jag har låga förväntningar på nyårsafton men min optimistiska sida tror det kan bli trevlig ikväll, Hemmafest hos en polare jag tror det kan bli bra!

Ha ett gott nytt år på er alla så ser vi till att 2008 blir ett bra jävla år.

/D

3 comments:

Anonymous said...

Gott nytt år Dante och hoppas du får en fet jävla fest ikväll.

Anonymous said...

Gott Nytt År Dante!
Kram kram

Dante said...

flickor ni var prinsessor på era fester antar jag!

Ha ett bra 08 nu

/D