Tuesday, December 11, 2007

Jag kommer brinna i helvetet.

Ja usch vad det slarvas med skrivande i bloggen. För en gång skull beror det ej på att jag tappat inspiration utan för jag har så jäkla mycket att göra just nu.

Idag mitt i allting så skulle jag rusa iväg och köpa en mikrovågsugn till butiken. Tjejen erinrade sig att hon sätt att ica hade en mico med grillfunktioner och hela baletten för endast 495 kr! Som taget ansåg snål Dante. Väl på ica så kom jag fram till microavdelningen och där var en stor skylt som informerade om att kampanjen var slut och att det nu återigen var priset 995 som gällde. För att verkligen säkerställa att så var fallet så frågade jag en ur personalen som bekräftade att kampanjen var slut. Trist men jag pallade inte leta på någon ny micro så jag beslutade mig för att köpa den för 995 kr.

Väl i kassan så kör hon streckoden och så dyker det upp på displayen 495 kr. Låt oss ta en paus här, jag må kanske verka som en lirare som tar genvägar här i livet med tanke på vad jag gör på fritiden samt hur jag roar mig, men jag är en sån där över ärlig människa. Jag snattade en gång när jag var liten, ett tuggumi men skulden rev i mig så nästa dag så gick jag dit och lämnade tillbaka det. Hittar jag en 100 lapp på gatan så går jag in till polisen med den. Jag är mao en rätt kissenödig typ.

Så när jag stod där idag vid kassan med vetskapen att micron kostade 995 fast kassörskan endast ville ha 495 för den så var ju instinkten att informera henne att priset har gått upp och kampanjen har löpt ut men för en gång skull så bet jag mig läppen och sa ingenting. Skuldkänslor skuldkänslor!

På väg ut från ica så stor en uteliggare och säljer sådana där tidningar. Normalt sätt så brukar jag fan aldrig köpa av dom men idag med mitt svarta samvete så stannar jag till och köper en tidning och ger honom 50 kr i dricks. Syftet är ju så klart att tvätta bort min synd och få ett plusspoäng så jag återigen stor på plus minus noll här i livet.

Ja där har ni det gott folk Dante är en ögontjänare av rang.

/D

Ps när jag skriver ovan så drabbas jag av ytterligare skuld, jag sparar 500 pistoler men ger endast bort 50 kr. Eftersom jag gladligen bjuder folk på sprit till höger och vänster och älskar att köpa presenter så anser jag mig ej som snål, varpå man kan tyda att jag ser mig själv som förmer än eftersom jag trots min stora besparing endast skänker bort en 50 lapp, typ 50 kr för dig din fattiga djävel är som 500 kr för mig. brrr.

Jag skäms nu än mer än vad jag gjorde vid kassan. Jag skall bums ge mig ut på stan och hitta någon att ge pengar till eller utföra en godgärning mot. Synd att ni läsare av denna blogg ej befinner er i närheten av Dante nu. Det hade kunnat löna sig

4 comments:

Anonymous said...

Som du säger; minus pluss pluss blir plussminusnoll.Mycket plussigt där.

Sus said...

Ring mig ska du få mitt kontonr!

KOmmer till Malmöö nästa vecka.. sprit?

Anonymous said...

Jag tycker om dig ändå.

Dante said...

therrorese - hela jag är som en enda stor och trevlig plussmeny!

Sus - alltid lika kul att träffa dig!

Petra - och jag tycker petra är bäst i världen så är det! ;-)

/D