Monday, July 21, 2008

Slut som artist

Ni som har läst bloggen ett tag kanske har noterat att ibland så har jag lite ågren över det faktum att jag håller på att bli gammal. Ser man till min kropp så är jag långt ifrån den ståtliga ungdom jag en gång var. Jag stoltserar med en Peter Harryson mage, vita hårstrån i ansiktet ala jultomten och på håret så ser det ut som en fiskmås har bajsat vita stänk över hela kalufsen, min tår är lika ludna som the average hobbit, trasigt. Men jag har väl mitt barnasinnet kvar, i själen så är jag väl lika ung och rolig som vanligt, tror jag…

Well dags att testa denna tes tänkte jag och vilket tillfälle är bättre än när tjejen är borta och man är gräsänkling. 10 dagar fyllda med knark kvinnor och sprit och galna upptåg hade verkligen visat att jag är lika rolig och ungdomlig som förr.

Med facit i hand så kan jag konstatera att även mitt inre, min själ är död. Jag gick ut i fredags även om det var några i sällskapet som släppte sargen och gick på hårt så kunde jag aldrig släppa känslan att jag skulle vara ansvarsfull och gå upp och jobba dagen därpå. Jag drack några drinkar och ett gäng bira men var hemma kl 02 pigg och kry. Resten av veckan så har det som mest blivit några öl hemma i soffan. I helgen så vart det utgång på lördagen i samband med fotbollen men efter matchen var slut och några efter matchen öl så åkte jag hem och var i hemmets lugna vrå vid 24 tiden. Mer än så här har det inte blivit och vi kan därmed konstatera att jag är en gammal gubbe.

Idag grappar jag tag i mitt sista halmstrå. Jag kan stänga butiken en timme tidigare än vanligt, jag kan åka till helsingborg dricka öl med mange och gå på boll och köra en äkta grisfylla. Synd bara att sampath inte är hemma i så fall hade vi kunnat bråka med poliser och slå folk på käften det hade verkligen varit ett kliv i rätt riktning och gjort mig mindre gubbig. Men nu är sampath borta och kvar är endast alkis Mange. Jag allt det där kan jag göra frågan är om jag gör det eller ej.

Förresten så skulle min semester börjat idag och på agendan stod avfärd till Bohuslän för några dagars softande med tre sköna tjejer. Nu blev det icke så eftersom tjejen inte kommit hem ännu. Det blev något strul med biljetten så istället för att komma hem på söndag så dyker hon upp på tisdagkväll typ. Hon är minsann ung och cool hon som visar upp en fuck you I dont care attityd. Håll tummarna att jag går i hennes fotspår idag

/D

2 comments:

Jo tjena said...

Gör en halvgammal nucka en tjänst - bli kanonfull åt mig med!

Gammal Hårdrockare said...

Jag måste erkänna att jag gillar ditt sätt att skriva. Har du det som intresse kanske?

Mvh
GeHå!