Sunday, July 06, 2008

Ondskan

Som jag skrev i förra inlägget borta bra men hemma bäst! Så sant så sant!

Jag har drabbats av skavsår lite här och var under prag resan, jag haltar fram som en gammal farbror. Tjejen har noterat detta så klart och till och med givit mig sympati. Stort!

I morse när jag låg i sängen och drog mig innan vi skulle till butiken så låg jag och tittade på när tjejen stod och provade den Hugo Boss skjorta jag köpt till henne (ja en så bra kille är jag). Givetvis så satt skjortan perfekt och givetvis så hade jag fångat hennes stil till perfektion och skjortan fick idel lovord.

När hon provat klart skjortan så sa hon till mig att jag skulle skynda mig för att idag skulle vi gå till butiken istället för att ta bil. Det var inget skämt det var inte ironi utan hon var allvarlig hon ville verkligen att vi skulle gå till butiken. Under dessa 9 månader vi har haft öppet så har vi gått till butiken max två gånger och då uteslutande för att vi har lämnat bilen i stan. Så var icke fallet idag bilen stod i garaget och väntade så vackert på oss.

Så varför ville tjejen gå till jobbet idag? Antagligen för hon noterat hur jag haltade så kraftigt på morgonen. Och antagligen för att hon är ondskan personifierad och ständigt söker anledningar till att plåga mig.

Home sweet home!

/D

No comments: