Monday, July 14, 2008

Boring

I torsdags lämnade tjejen mig och jag är nu ensam. Hon sa hon skulle på semester men fan vet packar man verkligen med sig alla sina kläder och tillhörigheter när man drar på 10 dagars semester?

Well inombords så jublade jag när hon åkte i torsdags. Dryga veckan fylld med fylla herrsurfandet och allmänt grisande. Men nu har det gått några dagar. Jag har ätit knäckerbröd utan tallrik på hennes sida sängen. Lämnat mina kläder slängda på hallgolvet, skitit i att diska och lagat storkok så det ser ut som någon experimenterat med att slakta folk i köket. Kort sagt jag har gjort allt jag velat. Ja jag är inte mer spännande än så här.

Men nu börjar jag få tråkigt ingen skäller på mig ingen gnatar på mig. Till råga på allt så jobbar jag i butiken själv nu tio dagar i rad så jag kan ju liksom inte knarka eller dra iväg och göra något riktigt kul. På kvällarna då jag borde var full av energi så är jag bara aptrött, jag skall till och med ha lite möten på mornarna på mitt riktiga jobb innan butiken öppnar så kul semester har jag.

Det här med att jobba själv i butiken, visst har jag jobbat vardagar själv, dvs någon enstaka timme efter mitt vanliga jobb slutat och visst har jag stått själv någon enstaka helg. Men att stå helt själv så här en vardag har jag icke gjort förut.

Man kan tro det är ok att sitta i butiken så här på vardagar lyssna på skön musik jabba med lite folk och surfa. Men icke! På helgerna är det ju korta dagar och mycket folk på vardagarna är det långa dagar och lite folk. Jag dör av tristess. Jag är som en igel på msn klänger mig fast vid olika konversationer likt en igel. Surfar och läser typ alla bloggar som finns i hela världen. Men endå så har det bara gått en timme.

Ge mig bloggtips som jag kan läsa! Adda mig på msn och underhåll mig med fascinerande anekdoter om ditten och datten. Och ni som kan få tiden att gå snabbare gör så pronto.

/D

8 comments:

Jo tjena said...

Det är helt normalt, jag lovar, att vi tjejer packar med halva bohaget när vi ska på semester. Helst ska vi trycka ner lite till än vad väskan har utrymme för.

Digidiva said...

Japp, jag kan också försäkra att det är helt normalt tjejbeteende. Jag packade med mig 14 bikinis och ännu fler klänningar när vi skulle till Italien i 10 dar. Varför? Jag vet ju inte vad jag känner för att ha på mig när jag vaknar på morgonen. Tänk om jag skulle känna för att ha på mig en specifik outfit som hänger kvar hemma?? Nee fisatan, så kan man bara inte ha det. Det är lika bra att packa med sig alla tänkbara kombinations-alternativ så vet man att man är safe på klädfronten. (Vilket absolut inte innebär att man inte kan shoppa mer på plats.Vi tjejor älskar nämligen att svara "utomlands" när någon frågar var vi köpt våra kläder:-)

Anonymous said...

Bloggtips inkommer. Det här är en gammal klasskompis till mig. Om inget annat kan man iaf konstatera att killen tar sin blogg på allvar.

Martin said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Länken: http://tianmi.info/blogge/

Mamma Vilja said...

Jag försökte liva upp tillvaron genom min fantastiska närvaro, men istället sitter jag och försöker jobba. Det går sådär kan jag säga.

Gammal Hårdrockare said...

Intressant blogg! Den kommer jag att lägga bland Mina Favoriter.

Mvh
GeHå!

Dante said...

Alltså Petra och Digidiva är ni verkigen säkra på det där? tjejen skulle kommit hem igår men det gjorde hon icke. Hon har dragit känns det som hittat en vindsurfingsinstruktör och nu skall dom öppna bar i Bahamas typ.

Sampath den bloggen var skitkul ju lättsam läsning när det är som bäst. Du är en sick puppy.

Frk fri du satt och herrsurfade där bak på kontoret oj vad mycket sällskap det var da.

Gammal hårdrockare - jag är en gammal råsynthare så fint att man kan bli vänner så här på äldre dar ;-)

/D