Sunday, June 22, 2008

Ikväll skall jag dö.

Ni alla har överlevet midsommaren märker jag. Bra! Ni må ha fått rasta era svettiga ursäkter till minikukar och geggat i er farligt mycket sill och tror att ni är fucking it. Well låt mig ta er ner på jorden. Ni har bara hackat ännu ett hack i livets träd och är ett år närmare döden, glöm inte det.

Jag har iofs haft en rysligt trevlig midsommar hemma hos storkocken MrPT som sagt trevligt som fan med sköna lirare. Men innan midsommarfirandet började så blev jag spottad i ansiktet. Låt mig berätta.

Som den trevliga pojkvän jag är så gick jag med på att inledda dagen med fika och lite småshopping. (fika skall jag komma tillbaka till någon annan gång, djävulens verktyg är det att fika). Först försökte tjejen truga på mig ett par nya glasögon, alltså inte par solglasögon utan ett par vanliga glasögon. Eftersom jag inte är brillsmurf på heltid så vägrar jag köpa nya glasögon. Dom jag har duger fint för dom gånger jag använder dom, typ när jag kör bil, ser på tv och är på jobbet. Vad skall jag med glasögon till? Well så när det var vår tur att få hjälp hos optikern så slog jag näven i bordet på det enda riktigt manliga sättet, jag vände på klacken och gick därifrån. För att motivera mitt beteende så skyllde jag på att jag inte hade några pengar.

Som den braiga tjej tjejen är så tog hon sig till detta och när vi var på väg till fiket så såg hon en öppen affär som hade Rea på kostymer. Så hon släpade in mig och fick expediten att börja kasta kläder på mig. Låt oss stanna upp här och beskriva gubben. Han var mellan 60 och döden ca 1.55 lång och vägde modiga 140 kg med en mage som hade fått Peter Harrysson att se smal ut i jämförelse. Att alla människor inte har välsignas med mitt vackra utseende har jag lärt mig att hantera så jag reagerade föga på hans utseende. Tills han la fram en kostym och sa följande bevingade ord ”du och jag har ju samma kroppsform så denna kostym kommer att sitta perfekt på dig” Mitt blod frös till is, hjärtat gick i kras hela min värld krossades. Till råga på allt så satt kostymen perfekt. Jag var ju helt knäckt och jag hade ingen förmåga att säga bu eller bä om något. Så lämnade jag affären med en kostym och 4900 kr fattigare och slut som artist.

Hela helgen har jag brottas med dessa ord denna man kastade över mig jag är helt ärligt knäckt. När vi sen satt och skulle spisa lunch och tjejen erbjöd med halva hennes måltid, som brukligt, så vägrade jag att äta. På midsommarlunchen som var löjligt fint anordnad satt jag och petade i maten. Aptiten var helt borta.

Idag två dygn efter denna hemska episod så har jag försökt repa mod. För att få tillbaka lite manlighet så tänkte jag idag skita i att raka mig för att se lite så där skäggstubbs cool ut. Jag kände mig nästan helt okej idag, jag hade nästan kommit över hans hemska ord men så råkade jag kasta en blick i spegeln och såg att det såg ut som en mås hade bajsat i mitt ansikte. Det var stänk av vita fläckar i mitt skägg, jag såg ut som en gammal farbror. Jag är en fet farbror med vitt skägg.



Ikväll skall jag ta mitt liv. Adjö

/D

6 comments:

Jo tjena said...

Men jag har hört att lite gråa stänk i skägget är ett tecken på manlighet =)

Anonymous said...

En fet farbror med vitt skägg - Tomten alltså!

rewdboy said...

hahahahaha!

fan va du e skön farbror!
skaffa en svart spritpenna så kan du klutta lite på "måsbajset" så syns de säkert inte

rewdboy said...

alltså..öh..eh..med "farbror" menade jag alltså inte som gammal farbror utan mer som en snubbe, dude, lirare..

Anonymous said...

Åh Dante, du vet väl....de grå tinningarnas charm ;)
Inse, tiden går, vi börjar bli mindre unga. Absolut inte gamla. Bara lite mindre unga. Inget annat!

Johan said...

Håller med, fika får jag utslag av, har bekanta (kompisar som nedgraderats) som blev bekanta efter att ha föreslagit fika istället för en enklare öl.

Fika ska dö!