Tuesday, June 17, 2008

EM - Avgå

Det pågår ju ett fotboll EM och då kanske ni tror att farbror Dante gläds likt en tonåring på ett horhus. Men icke! Jag våndas.

Visst jag ser alla matcher men jag ser det utan den där riktiga glädjen, utan det där engagemanget det är lite mer ett nödvändigt ont. Jag saknar allsvenskan jag saknar det där äkta brinnande engagemanget där det är mer hjärta och smärta än EM. Man kan säga att EM det är som att onanera, typ lite så där halvcasual herrsurfa med en semierigerad vinballe lite trött i handen. Ibland så surfar man in på någon godzilla sida där en välhängd Emfofo kör in och ut i kärlekshålet på någon 18 årig spröd liten slinka, och då blir det lite intressant, men det är hur man än vrider det så är det fortsatt bara onani och självbesudlande kan bara bli så kul. Allsvenskan däremot det är som att knulla. Äkta svettigt hårt mjukt och jävligt skönt, Engagemang hela tiden non stop.

Så imorgon när det är match, jag kommer låsa in mig i min lya med några öl kanske en pizza och jag kommer se matchen. Jag kommer däremot inte spöka ut mig i roliga mössor, jag kommer ej ställa mig i någon park för det är ”folkfest” jag kommer inte ställa mig bredvid något chipsmongo som bara ääääääälskar fotboll när sverige spelar, utan för att den delen kunna räkna upp mer än tre spelare i laget. Och sen efter tio minuter så har det brinnande intresset övergått till ointresse och personen ifråga är mer intresserade av ”folkfesten”.

Nä fy fan för dessa tillställningar och ännu mer fy fan för att stå och diskutera boll med idioter som har noll koll. Avgå pronto! Onani gör man själv, knulla kan man göra i grupp, så Em ser jag i min ensamhet men när allsvenskan börjar igen, ja då kommer jag att börja gå och se på boll igen, för ni som är där då ni är äkta.

/D

5 comments:

Mamma Vilja said...

Ja, men det är ju just därför jag inte vill titta på fotboll. Själv minns jag med ångestsvettningar hur jag tvingades till Folkets Park för att titta på VM av SOMLIGA för 2 år sedan. Jag vill inte titta på eller prata om fotboll. Sluta tvinga mig. Det enda jag kan om fotboll är det som krävs för att jag inte ska vara en social utböling på jobbet.

Så du har mitt hedersord. Du slipper prata fotboll med mig, om jag slipper titta på fotboll och ännu hellre prata fotboll med dig.

Sus said...

Jag tittade på fotbollen i min ensamhet.. glad för det är jag för fyy fan vad packad jag hade blivit om jag var ute..

Frk Fri..

Vill minnas att du trots allt hade en rätt trevlig kväll, trots tvång ;)

rewdboy said...

u got a point dude..

men jag som både gillar EM och har årskort till AIKs hemmamatcher då?

vad ska jag göra?

Dante said...

frk Fri - två år sen ja jäklar då inte bara åkte jag ner till Tyskland (dock utan pajaskläder) men var även på folkets park. Var inte detta typ då du och fröken S hånglade när ni blev fulla. Kan det varit det som lockade mig att umgås med rusningsdrycker med er i folkets park?

Sus - Så mycket sprit finns inte i sverige så det hade räckt att supa bort förnedringen från igår.

Rewdboy - Om du har årskort på Råsunda så förstår jag att du faktiskt gillar em. Under allsvenskans lunk så blir det ju inte mycket till fotboll som är kul att titta på om man är aik supporter liksom ;-)

/D

Anette said...

Min IT-tekniker på jobbet tror jag är en man fångad i en kvinnas kropp, det är liksom hans enda förklaring till varför jag som tjej gillar (och kan prata om) fotboll, bilsporter, IT och annat som inte är så "tjejigt" enligt honom. Jag bara klappar honom på huvudet och säger "du har mycket att lära du". Fotboll är kul. Rättelse. Det VAR kul. Tur att jag inte bor i Sverige längre för då hade jag skämts än mer än vad jag gör.

Glad midsommar på dig Dante vännen! Se till att ta för dig ordentligt av nubbarna och skölj ner dom med köttbullar =)