Tuesday, June 17, 2008

Bröllop

I helgen var Dante på bröllop. Alltid skönt att gå upp kl 08.00 för att pallra sig till götet. Sovmornar är sååå 90tal.

Som tidigare nämnt så har ju systrarna en förkärlek till sagobröllop, och då inger det ju en massa jävla tal och spex som den stackars toastmastern måste rodda i. Och ja den stackars toastmastern var jag. Shit vad med papper och körscheman det var. Som tur var så hade ju pappa gjort i ordning det mesta så det var egentligen bara att tuta och köra. Dock vart jag väl lite skärrad när det visade sig att det var tyska och franska gäster mer och det förväntades att jag skulle säga saker och ting på dessa språk också. Franska var icke aktuellt men några tyska fraser blev det väl allt.

Eftersom jag inte vill riskera att dra massa kassa skämt och vara allmänt som jag är så valde jag att vara nykter och fokuserad. Är sagobröllop något syster vill ha så skall ju inte fylle Dante var den som förstör liksom. Under slutet av middagen så vart min andra syster lilla nyfödda unge sjuk alltså riktigt sjukt ambulans sjuk. Så dom drog ju till Östra och eftersom jag var den enda av dom dryga 90 gästerna som var nykter så föll det på min lott att åka till sjukstugan och assistera och hämta syrrans man och jada jada (ungen och syster blev kvar på sjukhuset över natten)

Så när väl allt talande var över och det var dags för det roliga så var det då dags för mig att åka till sjukhuset. Efter mitt jobb som taxichafför och stödfarbror var klar så begav jag mig vid 01 tiden tillbaka till festen. Jag var ju lite halvspak så någon gång efter 02 så åkte vi hem. Alltså hem till malmö, ja va fan jag var ju nykter så vi kunde ju lika gärna dra hem. Vid fem någon gång så var vi hemma och kröp ner i sängen och sov enda till kl 11.30 då det var dags att gå till butiken och jobba igen.

Well nu har dom gift sig i alla fall båda systrarna hoppas jag får lugn och ro nu ett tag.

/D

ps systerns bäbis mår bra nu.

1 comment:

Jo tjena said...

Vilken omtumlande helg det låter som! Men du är ju Super- Dante så du fixar allt galant ^^