Tuesday, March 03, 2009

Flyttdags

Snart är det vår och 1 april. Hela mitt liv känns som ett april skämt.

Det finns få saker som jag hatar så mycket som att flytta sen jag lämnade stockholm har jag flyttat en del minst sagt.

Flytt 1. Tjejens flyttade från sin 1 till en annan 1.
Flytt 2. Jag flyttade ner från Stockholm
Flytt 3. Vi flyttade till en gemensam lya i Malmö
Flytt 4. Vår gemensamma lya skulle det bytas stammar på och i samband med det fick vi en större nybyggd vindsvåning. Kruxet var att den ej var färdigbygd så dags för flytt nummer 5.
Flytt 5. Flytta till lya i ett år medans stammarna byttes och väntan på att den nya skulle byggas klart.
Flytt 6. Kontraktet på den tillfälliga lyan löpte ut innan vår nya lägenhet var klar så flytt nummer 6 var en tre månaders flytt.
Flytt 7. Flytt till nybyggda vindsvåningen här någonstans så började jag tro att vi flyttat klart för en lång tid framöver. Här bodde vi i hela 2 år…
Flytt 8. Vi växte ur vår lya och hittade en stor 4 mitt I stan. Tummen upp
Flytt 9 I samband med att vi fick den större lyan så tömdes även diverse vindsförråd och tjejens ursprungliga 1 som hon hyrt ut i andrahand.

Och här är vi nu redo för flytt 10. Vår stora fina 4 visade sig visserligen vara nice och så men så grymt dåligt isolerad. Det i kombination med att grannarna var stökiga som få har gjort att vi liksom aldrig flyttat in oss. Vi har nog båda två känt så det har varit ett lyft att ha det så stort men endå inte riktigt hemma på något sätt. Eller den känslan kanske bara fanns där för vi inte ens packat upp alla lådor sen vi flytta in (augusti) Typ 20 lådor stor ouppackade i ett av rummen. Så nu är det då dags igen för flytt. Vi har fått tag i en ännu större 4, En vindsvåning dvs inga grannar ovanför oss och som grädde på moset så finns det inga grannar runt omkring oss heller. Vi är solo högst där uppe. Krypavstånd till lilla Torg och nära till jobbet. Nu vill jag att alla och då menar jag alla håller tummarna att denna lya blir bra och att vi inte kommer flytta på många många år nu.

Jag skäms som en hund när boysen som gällde oss för 6 månaders sedan och slet som hundar en hel dag nu får rycka ut igen. Micke om du läser här så är du en hjälte! I år skall jag förse oss med flyttpirror. Tre kartonger på varje pirra det kommer gå som en dröm!

/D

4 comments:

Anonymous said...

Okej jag haller tummarna.
Glom inte att slanga/salja lite gamla jackor bara!! Det borde finnas typ 10 lador med bara jackor om jag fattat ratt? Fniss..
Om man slanger/saljer mycket far man shoppa mycket(senare alltsa)! Tank pa det!
/Morsan

Anonymous said...

Håller alla tummar jag har.

/Magnus

Dante said...

Morsan - Man skall aldrig slänga gamla jackor! Tänk på dom som slängde sina gamla stonie och cp jackor från 80 talet idag är dom värda stora pengar. Man investerar i sin framtid genom att handla jackor ;-)

Mange - jag var lite splittrad när du ringde och hajjade inte riktigt vad du sa men nu hinner hjärnan ifatt innebär det att du har bytt bort glasvegas biljeterna där yours truly skulle få en biljet?

Jag måste varit chock som reagera först nu. Ikväll skall jag gråta mig till sömns

/D

Anonymous said...

Hus é nice...

/Jonas