Thursday, March 05, 2009

But why?

Jag jobbar inomhus, jag känner flera personer som jobbar inomhus och vet ni vad alla vi har på oss vanliga skor. Jag var hos tandläkaren idag och jag noterade att alla och då menar jag verkligen alla gick omkring i sandaler. Nu kanske ni tror att jag var på ett sånt där riktigt pensionärs gammalt ställe men icke. Det fanns några riktiga ärter där också men även dom jazzade omkring i ett par sandaler. What the fuck is up with that?

Det var ju inte som så att golvet var gjort av ömtåligt material och det skulle gå sönder om utomhus skor nuddade det. Jag säkerställde även att tandstället inte var ett dolt tempel där skor helt enkelt inte var tillåten. Nä personalen på stället hade av egna skäl valt att ha på sig sandaler inomhus.

Det är en underlig värld vi lever i.

Slutligen så är jag jävligt fascinerad med hela tandläkarprylen. Alltså jag förstår att läkare där delar man upp sig inom olika områden i och med att, som jag förstått det, så är ju kroppen trotts allt rätt komplex. Tänder där emot är ju fan bara tänder. Hur svårt är det? Det torde räcka med en tandläkare som hanterar både fram och baktänder putsa dra och röntga och allt annat nu en tandläkare bör kunna men icke. Nä tandläkare gör inte allt, det finns tandkirurger, tandtekniker, tandläkare och tandhygienist tydligen jobbar alla inom såpass komplexa områden att ingen kan göra varandra jobb. Så stackars patienter tvingas lägga stora delar av sitt liv vandrades mellan olika kliniker och träffa än den ena än den andra experten. For fuck sake ni sysslar med tänder. Små rätt meningsslösa små vita saker kom igen hur svår kan det vara.

Ja annars har jag inte stört mig på något på hela dagen

/D

3 comments:

Anonymous said...

Pa mitt jobb har typ 60% tofflor. Jag vagrar, dar gar gransen for personlig vardighet! Har du kopt skor nu da som matchar jackorna?!
Hade du nagra hal foresten?!
/Morsan

rewdboy said...

ang tofflor så kör jag åxå tofflor på jobbet ibland. det är ju så jävla skönt att slippa all fotjuice som bildas när man häckar med sneakers på hela dan.


ang tandläkarryket: WORD!
har fan funderat på de där jag med. hur mycket kan de vara att veta om tänder??
1: kolla om hål
2: e du osäker om hål, röntga
3: e dom paj, laga! e dom inte paj, laga inte!
4: ta fett betalt av patienten, hejdå!

Dante said...

Morsan! jag och skor är ett sorligt kapitel. Jag älskar köpa trainers men thats it jag har nästan inga andra skor, ja förrutom mina fula skor jag har till kostymen när jag jobbar. Blää!

Nä jag hade inga hål jag har aldrig haft hål! Heja mig

rewdboy - Aha så det är från ett hygeniskt perspektiv man kör sandaler well det kanske kan förlåta lite bara lite men endock ;-)

/D