Monday, March 16, 2009

Allt är svart

Det här med hund har onekligen gjort att jag känner mig mer nära naturen. Jag går på skogspromenader och filosoferar och känner mig som värsta skogsmulle. Jag gillar känslan det känns som jag är elit och alla andra är junkfood ätande tv spelande as. Denna känslan fick sig en liten törn i veckan när vi var på hundkurs. När det var dags för fika så satte sig alla ner på sittunderlag, eller sådana där campingstolar eller en filt. Fram åkte kaffekopppar smörgåsar hemmagjorde bullar och alla hade det så mysigt. Ja utom tjejen och jag. Vi stod upp för vi hade inget att sitta på och vi varken drack eller åt för vi hade glömt att fixa sånt. Vi insåg att vi har en bit kvar innan vi är fullfjädrade frilufsmänniskor.

Det är rätt kul med hundkurs. Charlie briljerar! Som den ögontjänare han är så är han bäst i klassen och allas lilla ögonsten när vi är där på kursen. Så fort vi lämnar stället så typ tänder han en cigg och säger fuck u det är jag som bestämmer.

Annars har det väl inte hänt så mycket i veckan eller jo jag gjorde världens godaste hemmalagade köttbullar på 2,5 kg köttfärs så det blev en del köttbullar. Till och med tjejen gav mig beröm för att det var så goda. Dessa goda köttbullar gjorde att jag blev inspirerad att prova mig på en atikensdiet och skippa pasta ris och potatis. Så jag åt mina köttbullar morgon middag kväll utan något tillbehör. Så gott!

Idag så tinade jag mer köttfärs och tänkte upprepa min succé men icke! Nä nu skulle jag hitta på något nytt att laga, typ köttfärslimpa. Kanske var mina köttbullar inte så goda eftersom vi måste byta nu efter bara 4-5 dagars av denna gudomliga kost.

Tänk er att ni hela ert liv fått höra hur dåliga ni är, allt ni gör är fel och så äntligen en liten ljusglimt ett vänligt ord en klapp på axeln och man känner värmen sprida sig i bröstet för att sen tas tillbaka spottas på och för alltid krossas. Så har mitt liv varit så är mitt liv. Jag känner mig bedragen lurad och skändad och hela mitt liv har tappad sin mening.

Se den här filmen ungefär så är det för mig fast utan lyckligt slut då förståss.



/D

2 comments:

Anonymous said...

Tur att ni skaffat hund. Så ni har något gemensamt.
/Juhannes

rewdboy said...

men köttfärslimpa e ju så sjukt smarrigt fan! inge fel i det! så fixa lite meatloaf och krubba det i 5-8 dar istället för köttbullar. mycket smarrigare