Tuesday, October 28, 2008

Hur var er helg?

Det finns många anledningar till varför jag hatar Måndagarna, en av dom är detta innerligt tråkiga kallpratande om vad har du gjort i helgen. Är det verkligen intressant att från ytligt bekanta eller kollegor få reda på vad dom åt på fredagkvällen och vart dom fikade på söndagen. Skulle inte tro det. Men jag har insätt att detta är en del av det sociala spelet och därmed anpassar jag mig och ställer frågan till er kära läsare.

Hade ni en bra helg och vad gjorde ni.

Själv drog jag ut en visdomstand och fick en anmäla om misshandel på halsen. Så i det stora en bra helg helt enkelt

/D

8 comments:

rewdboy said...

om du verkligen vill veta så kan jag berätta. i vanliga fall sover jag till ca 12 på helgerna. men i lördags var jag tvungen att gå upp 9.30 för att äta frukost och 10.00 så skulle det krattas löv. det var nämligen den årliga städdagen med bostadsrättsföreningen. utemöbler skulle demonteras och bäras ner i källaren, källaren skulle städas och lövjävlar skulle krattas. fast det fortfarande är fullt med löv kvar på träden som kommer ramla ner och förstöra allt vårt jobb.
skitkul.

sen kl 15:30 var det innebandymatch mot serieledarna. vi förlorade pga av självmål när det var 18 sekunder kvar.
skitkul.

sen på kvällen var det middag och utgång med the boys. vi stack ner till stureplan och stekte. jag brände ofantliga mängder pengar.
skitkul.

sen söndag. bygga klart köket. lister, skåp och tapetsering.
skitkul.

så..ja..jag hade en skitkul helg helt enkelt!

Jo tjena said...

jag åkte ner till föräldrarna i småland i helgen vilket innebar en jävla massa svordomar över SJ hela tågresan ner, inte en bra start på morgonen. när jag kom ner spelade jag kort med mormor och morfar i några timmar. på kvällen skämde pappa bort mig med en massa god mat.

i lördags gjorde jag frukost till mig och mamma innan vi åkte in till växjö och blev bortskämd av henne. på eftermiddagen var jag hos min extramormor och blev iproppad en massa kakor och té. sen gjorde jag och mina föräldrar sushi.

på söndagen gjorde jag ännu mer sushi för att ha något att mumsa på under tågfärden hem (som var lika trevlig som en dubbelsidig öroninflammation), sen åkte jag hem till min ena storasyster och hängde dr några timmar innan jag satte mig på tåget till sthlm.

väl hemma, någon timme försent, däckade jag. så det var väl en okej helg.

Mamma Vilja said...

Jag var sjuk. Önskar nästan att jag hade fått en misshandelsanmälan på halsen. Det hade varit bevis på att jag lever. Jag är inte säker på det just nu.

Anonymous said...

Jag ville ligga men fick inte. Frustration.

Istället blev det kvitton för hundratals kr och en taxinota för 500 pix. Ångest.

/Blingbling

Anonymous said...

Jag har lus-kammat(blä!) en massa små barn, storhandlat på coop med en massa gråtande barn i hälarna(jag skulle ha tagit med mina Peltor inser jag nu). Jag hade nog hellre bränt lite pengar på stureplan... Inget ligga blev det heller.
Fast det var skönt att ha helg och jag tycker att jag har förvaltat den väl. Nu är det snart dax för nästa!! Vad ska du hitta på då Dante?!

Morsan

Sus said...

Nu anar jag att du är lite gnällig Dante.
Jag har dragit ut 4 visdomständerna och är så klart inte klok efter det.. ;)

Men du, misshandelsanmälan?
Var det nödvändigt?!
Vi har ju pratat om det där. Ska man göra något så ska man göra det snyggtt, så ingen fattar att det var du!

Gör om gör rätt ;)

Dante said...

Rewdboy du måste vara superman alltså. Shit vilket tempo du höll i helgen. festa sporta och snickra och föreningsliv sånt gillar da chicks aktiva snubbar. Annat en att sitta och herrsurfa och kolla formul 1 en hel helg ;-)

Petra - SJ är nästan lika ont och hemskt som ikea jag lider med dig. Fast det låter som det var värt det lite i alla fall hänga med familjen funkar!

Frk fri alltså du har ju varit sjuk aslänge nu. Har du fått aids? Aids gör ju att man får kasst imunförsvar och jämnt är sjuk. Jag tror stenhårt på aids. Kolla upp det där nu ;-)

Bling om du vill ligga så rekar jag att du väljer andra killar än dom som är både blinda döva och dumma i huvudet. Om du valt en kille med god syn så hade du fått ligga plenty!

Morsan - Men alltså vad är det med med att man inte får ligga. Kan vi komma överrens om att ligga är en mänsklig rättighet speciellt efter man har storhandlat med gråtande barn då förtjänar man att få ligga med brad pitt och george cloney samtidigt typ minst! ;-)

Sus - erkänn att visst gör det mer ont att dra ut visdomständer än att föda barn! Jag var iofs duktig jag kunde äta pizza redan 5 timmar efter operationen även om det tog lång tid som fan att få i sig några slices.

/D

Anonymous said...

Wow, misshandel minsann....Betyder det att jag kommer få ta upp anmälningar om dig när jag börjar som snyt i Malmö sen...?