Thursday, August 28, 2008

Det var bättre förr

Så står man här pang boom så var man 35 år. Hur gick det här till? va fan hände? Jag känner någonstans att det är lite sorgligt att livet är snart slut. Jag satte mig ner i flyttkaoset och så blickade jag tillbaka på mitt liv, man kan nästan kalla det för ett bokslut.

En sak som legat o gnagt i mig är hur lyckades jag bli så här tjock. Jag har alltid tränat mycket, fan jag tränar mycket än i dig. För att försöka få svar på denna frågan så öppnade jag flyttkartongen minnen. Och där låg några fattiga kort i en liten låda (X tjejen tog ju alla våra kort som satt i fina pärmar med text) så det som jag satt med här var andra sorteringen dom korten som inte kom med i fina bilderboken. Så gräver jag vidare i lådan och hittar en pärm. Ni vet en så där pärm man hade i skolan. Där har jag försökt sätta in kort på vita A4 papper genom att klistra på dom med lim och skriva något menlös text under. Det ser fattigt ut det är fattigt. En dagisklass med tummvantarna på hade gjort det hela snyggare. Jag känner mig smutsig för jag kommer ihåg när jag klistrade in dessa bilder. Jag hade kommit över dumpningen, trodde jag, och skulle bevisa för mig själv att jag minsann skulle få det lika mysigt och fint som vi hade det tillsammans själv. Så ta du våra bilder i dom fina fotopärmarna, jag kan banne mig göra egna pärmar så satt jag där halsade gin och snorgrät och klistrade kort. Detta var innan folk började lyssna på Broder Daniel och kallade sig för emo och skar sig i armarna. Visst jag var grymt patetisk men jag klarade åtminstone av att deppa utan att klippa mig i töntigt frisyr och lyssna på skitmusik.

Men tillbaka till anledningen varför jag började rota i flyttlådan. Hur kom det sig att jag blivit så här gubbtjock?

jag tittar lite på bilderna, jag lägger tillbaka dom och så stänger jag lådan och konstatera att näää jag har ingen aning varför jag ej längre är en smärt yngling


93 kos jag äter mitt 5 kycklingspätt när alla andra tittar på naturen eller äter någon sallad.


Richmond North Yorkshire 94 jag äter chips och dricker en bärs och kollar på fotboll på något sunkigt B&B


Romantisk middag på X altan 94, hon äter fiskspett och dricker en loka jag kör en stor biff med pommes och till det en bärs.


97 valfri dag efter varje måltid så tjatade jag till mig ett blåsjobb och så gick jag och la mig för att sova middag medans x var ute och sprang.

/D

4 comments:

Anonymous said...

det blir. riskakor för dig hela hösten

Anonymous said...

Oj vilken liten ung Dante....

Anonymous said...

Haha, jag såg bilderna på FB. Fasen vad sköna.

Håller med. Det var bättre förr. Fasen vad snygg man va vid 24. Nu 10 år senare vill man bara grina. Det är slut med en helt enkelt.

Blingbling

Sus said...

Hahaha!!

Det blir till att köra diet och träna några ljusår Danteman...och då menar jag inte lillprinsen utan resten av kroppen...;)

Tommy Da PT.