Monday, August 25, 2008

På jobbet

Så satt jag här på jobbet igen! Så skönt så jag får möjlighet att vila upp mig lite.

Flytten i söndags var en pers. Från kl 0800 till 12 så slet jag själv med att få ner så många kartonger som möjligt i trapphuset det blev ett 70 tal lådor. Sen dök mrPT upp så hämtade vi flyttbilen och vi inledde dagen med att hämta två stycken bord i marmor som tjejen hade köpt. Vi har ju väldigt lite möbler och bohag så givetvis behöver vi mer prylar. Säga vad man vill om marmor men lätt är det inte. Fy fan vad dom där jävla borden vägde. Sen dök 2 tvångsrekryterade flyttpolare upp vid 2 så satte vi igång med flytten. Kl 21.30 lämnade vi tillbaka lastbilen, och då snackar vi Statoils största lastbil med ramp. Lastbilen fylldes två gånger, sjukt mycket prylar.

Sen vart det hem för en snabb dusch och så blev det utgång. Några bira och lite shoots senare så var jag rätt mör. Kvällens höjdpunkt var när jag dansade irländsk jig med en tvåbarnsmamma från Eslöv, hon erbjöd mig ägg och bacon nästa dag men eftersom vi på söndag skulle till CPH för inköp till butiken så såg jag det som lämpligast att åka hem. Det var min 35 års dag det. Jag blev för övrigt överröst av presenter. Mina tre syskon har glömt att köpa present och av tjejen fick jag två chipspåsar. Tur att föräldrarna levererade! En pizzaugn som man gör sådana där stenungspizzor samt en bok om pizzerior i sverige. Hehe boken var faktiskt intressant! Jäkla massa livsöden bakom dom som äger och driver pizzerior.

Tja i övrigt så har det varit idel bra prylar som hänt senaste tiden!

Jag fick en innebandy klubba i ögat för 2 veckor sedan som helt fuckat upp min syn, jag ser illa som fan och är så där lite vimsig och fått kukig balans. Tro mig det är skönt att köra lastbil och flytta när man känner sig så! Idag när jag var på återbesök hos doktorn så konstaterade hon att jag hade högt tryck i ögat och det var tydligen obra. Varför det är obra och vad det innebär vågade jag aldrig fråga. Jag skall dit på onsdag igen.

Sen har jag tappat min dator i golvet så hårddisken gått sönder. Dvs alla bilder minnen mail och allt är borta. Fixa datorn eller köpa ny kostar ungefär lika mycket.

Slutligen så är min mobil helt fuckad efter flytten. Givetvis så regnade det hela tiden när vi flyttade så mobilen är fuktskadad. Jag ser när jag får sms men jag kan inte läsa dom och än mindre svara på dom. Svara i luren går bra, ringa är lite svårare.

I stora drag har det varit ett par riktigt bra veckor!

/D

2 comments:

Jo tjena said...

Jo, det var väldigt obehagligt faktiskt men har inte fått några fler samtal som tur är =)

Sus said...

Du kanske skulle ta och komma upp till Stockholm och vila upp dig lite..
Och bli FIRAD!