Sunday, July 19, 2009

Herregud

Det sker inte ofta numera men ibland så böjer jag mig fram mot soffbordet så att feta magen stretar ordentligt för att ta tag i fjärrkontrollen och stänga av Tvn och så skall det låta sen kammar jag mittbena tar på mig mina finaste gå ut kläder och så går farbror Dante på lokal.

Det gjorde jag igår. När jag vaknade i morse liggandes i bara kalsonger på balkongen så insåg jag att jag nog vart aningens berusad igår. Som vanligt så får man aldrig vara bakis i fred utan flashbacks från gårdagen dyker upp och gör att ångesten blir värre.

Varför beställer en vuxen (nåja) man in ren gin 20 centiliter typ någon timme innan stället stänger. Vad tror jag skulle hända? Att jag skall bli lite skönt salongsberusad innan hemgång, att jag kommer sova gott, att morgondagen kommer bli harmonisk.

Jag minns att jag mellanlandade på Stippes för lite fyllekäk. Potatismos dock fick jag ingen gaffel med maten och att vänta tills jag kom hem var inte aktuellt så jag minns hur jag åt potatismos med fingrarna. Döden.
Varför jag minns detta? jo för jag har bränt mina stackars små fingrar.

Hur snyggt är det på en skala att en vuxen farbror Dante fylleragglar hemåt samtidigt som jag slafsar i mig potatismos med fingrarna? Well inte snyggt alls.

Sen kom jag hem klädde av mig och la mig på balkongen och somnade.

Idag har varit en trött dag kan man säga.

/D

2 comments:

Magnus said...

Världsklass!

rewdboy said...

ey bro! du måste blogga mer. får abstinens när du inte skriver! skriv för bövelen!!!