Tuesday, May 19, 2009

vill du bli min lilla fling vid sidan om?

Jag är en rätt simpel man, jag har få laster och det krävs inte mycket att hålla mig glad. En idiot utan några som helst empatiska drag hade fixat att hålla mig glad. Tjejen misslyckas så klart kapital med att ens hålla mig nöjd.

Jag tycker mig det ojjas lite här och var om att ens partner inte lagar mat, och när dom väl lagar mat så är inte maten så värst god eller innovativ. Här briljerar jag, jag tycker om att lagar mat, jag lagar jävligt god mat, kanske inte så innovativ mat men god mat. Jag har en förkärlek att göra storkok, det skall vara mat så det räcker åt en mindre arme och då är rätterna som jag gillar att laga, köttfärsås, lasagne, hemmagjorda köttbullar, renskav, pyttipanna och så korvgryta här har vi några av mina paradgrenar.

Tänk hade det inte varit rätt skönt att komma hem och se hela frysen full med den mest gudomliga köttfärssåsen ni kan tänka er? Hade ni inte blivit glada att få njuta av denna eminenta spis? När era kollegor sitter och tuggar på någon svettig micromat så tar ni fram en renskav som hade fått det att tåras i ögonen på vilken lappjävel som helst, hade inte ni velat ha det så?

Min tjej vill inte ha det så. Hon vill inte jag skall laga mat, för jag stökar ner. Det blir smutsigt i köket och det är typ det värsta som kan hända här i livet. Folk dör i krig jorden håller på att gå under av alla avgaser vi släpper ut, det våldtas folk till höger och vänster men dessa problem är inget om man jämför med ett smutsigt kök. Sen det där med smutsigt kan man väl diskutera. Jag städar efter mig, i min värld är köket spotless när jag är klar men tydligen så är det kaos varpå jag blir portad.

Jag har velat laga mat nu i någon vecka men jag får inte. Jag är portad från mitt eget kök, mitt kök som jag betalar en ansenlig hyra på. Jag anser detta vara skandal. Jag kräver i jämställdhetens namn att jag skall få komma in i köket för andra uppgifter än att koka tea vatten och mata hunden.

Vet ni vad jag skall skaffa mig någon annan. En vid sidan om som jag får komma hem till och laga mat. Jag har inget val.

/D

4 comments:

Jo tjena said...

Du får mer än gärna laga mat i mitt kök!

Anonymous said...

Skaffa en diskmaskin. Sen kan hon väl städa om du lagar mat? Men den största frågan är -vad fan äter ni om ni/du inte lagar mat?

Dante said...

Jo tjena - Så säger du bara för att vara snäll!

Anonym - Alltså hon lagar maten för hon gör det utan att köket blir smutsigt. Om jag förstår henne rätt så hade en diskmaskin inte hjälpt tydligen smutsar jag ner hela köket varpå hon tokvägrar med den annars eminenta arbetsfördelningen, jag lagar mat hon diskar.

/D

Anonymous said...

bra start