Thursday, May 07, 2009

Det är DITT fel

Visst är det grymt jobbigt när saker och ting går fel och man inte kan skylla på någon annan? Det sägs i alla fall att det skall vara så jag har själv aldrig upplevt den situationen.

Man kan kanske tycka att det är mitt fel att jag lyckas spränga motorn på bilen. Man kanske kan tycka att det är mitt fel att jag inte stannar bilen när oljelampan lyser. Man kanske kan tycka att jag borde lärt mig detta eftersom det är den andra bilen som jag spränger motorn på, allt på grund av att jag skiter i att stanna när oljelampan lyser. Men det är inte mitt fel. Allt är tjejens fel, som vanligt.

För det första vill jag passa på att ge en känga till bilindustrin. Det är synnerligen rörigt när man har olika regler för olika lampor. Ta tex bensinlampan, börjar den lysa ja då vet jag att jag kan köra typ ett ganska bra stund till innan allt blir misär. Men när oljelampan lyser nä då kan man inte köra omkring en bra stund till, man kan inte ens köra omkring en liten stund till utan man skall tydligen tokstanna. Jag tycker det är rörigt och fel av bilindustrin.

Men nu över till varför jag är gråhårig och ständigt olycklig, tjejen. Ja givetvis är det största felet hennes. Hon bokat ett inköpsmöte i HBG på morgonen kl 0900 när hon öppnar butiken kl 11.00. Givetvis ett recipe for disaster i och med att det cirkus 3 timmar för tjejen att bestämma vilken mjölk hon skall ha när hon handlar. Visst jag såg att oljelampan lös och visst jag kommer ihåg att det nog var obra. Men kl var 10.45 och vi var en bra bit från Malmö, jag hade helt enkelt inte tid att stanna. Jag är så mån att tjejen skall komma i tid till jobbet att hennes välfärd går före allt annat. Visst är det lite orättvist att sätta mig den sitsen? Hon borde givetvis bokat mötet en helg typ söndag när vi har stängt så att vi i godan ro kan köpa in kollektionen och kolla oljemätaren var femte meter om det skulle vara så.

Nu sprängdes motorn strax norr om landskrona. Bärningsbil, 2 timmar försent till jobbet och en bil åt helvete ja det var min förra vecka det.

/D

2 comments:

Anonymous said...

Det är sannerligen nobelt att du för över det på Tjejen. Dante, allas vår riddare som är redo att offra både fordon och lycka för andras skull!

Vad sägs om en Toyota Starlet nästa gång? Blir inte så kostsamt i längden.
Alternativt se till att Tjejen fixar körkort och kan ta ansvar över så tunga saker som regelbunden oljecheck?

Eller ännu bättre. Starta en samåkningspool! Det är helt i din stil och du kommer att få en massa nya vänner!

//Ditt största Fan

Dante said...

jag vet inte vad som är mest otroligt att jag skulle skaffa en toyota starlet eller att tjejen skulle ta körkort.

When pigs fly typ

/D