Thursday, November 27, 2008

Hundkompisen Charlie

Vet ni vad man skall göra när man jobbar på två jobb samtidigt? Ens liv består av att jobba sova äta och ibland herrsurfa, jo då beslutar man sig för att skaffa mer jobb. Vilket vi i söndags gjorde då vi åkte upp till Vetlanda, på sommardäck för övrigt, för att titta, obs titta på en liten irländsk setter.

Jag har växt upp med hund jag vet vilket oerhört ansvar det är att ha hund varpå det skrämmer mig minst sagt. Jag har varit extremt tydlig med tjejen att hund är ett ansvar som heter duga och inget man skojar bort precis, hon säger sig förstå. Fan trott.

Själva hundtittande gick bra kanske lite för bra eftersom vi lämnade stället 9000 kr fattigare och en hundvalp rikare. Så nu har vi fått en liten hundvalp på halsen. Charlie (han var redan döpt) är en 5 månaders irländsk setter som älskar att stoppa allt i vårt hem i munnen och bära iväg det till sin hörna. Han är en samlare, han släpar med sig skor strumpor handskar slipsar handväskor ja allt vill han ha i sin hörna. Ett litet lustigt beteende minst sagt. Charlie gillar också att fisa och att slicka folk i ansiktet efter han har ätit bajs. En charmig hund helt klart.

Charlie har flyttat in i sovrummet till mig och Tjejen har flyttat ut till ett annat rum. Tydligen så snarkar Charlie också varpå denna flytt var nödvändig.

Så utöver mitt busy schema så har jag nu adderat till 4 hundpromenader (tjejen får ta övriga hundpromenader) jag går omkring med hundgodis och bajspåsar i min kostym och jag har ständigt små fläckar över allt eftersom charlie använder mig som handduk när han är smutsig kring munnen.

Vet ni vad, jag har sätt den här filmen förut. Tjejen kommer inse att det här med hund gör att man blir låst, inga långa semestrar utomlands inga extremlånga krogbesök. Detta liv kommer hon tröttna på. Hon kommer successivt att gå ut mer och mer och jag som den ansvarsfulla kommer stanna hemma med Charlie. Sen kommer vi börja bråka för jag är tråkig som aldrig gör något förutom är med hunden. Hennes nya kill kompis Niclas han är mycket roligare för dom kan festa fram till 05 ibland enda till nästa dag minsann. Sen kulminerar allt när Tjejen och Niclas åker på semester ihop, jag kan ju inte följa med för jag passar hunden och då kan ju endå ta hand om butiken samtidigt. Sen får jag ett vykort från maldiverna. Nicke och tjejen skall stanna kvar där nere öppna en bar och en dykskola.

I 5 månader så klarar jag av att dubbeljobba både i butiken på heltid och mitt vanliga jobb på heltid innan cheferna på mitt riktigt jobb ser att mina säljsiffror dalar och jag får sparken. Min enda försörjning är då butiken som jag inte klarar av att driva själv för jag är typ färgblind och estetiskt handikappad. Jag flyttar ifrån min stora 4 rummare och hittare ett litet krypin i något getto. Där försörjer jag mig med att spela poker samt att visa upp min kuk på webcam för bögar i Tyskland.

Jag blir asocial lämnar endast lyan för promenaderna med charlie. I början så skaffade jag hundvakt för att gå ut och hitta kärleken igen. Men jag har blivit för gammal och åren har behandlat mig illa. Jag ser ut som 54 istället för dom 36 jag är. Ingen vill ha mig och till slut skiter jag i krogen och stannar hemma och herrsurfar. 5 år senare så ringer grannarna polisen för det luktar illa i trapphuset. När dom slår in dörren till casa del Dante så hittar dom mig död på golvet på grund av näringsbrist. Charlie å andra sidan är välmående eftersom han på grund av avsaknad av hundmat har kalaset på mig.

Ja så kommer det här med hund sluta. Jag kommer bli uppäten av min enda riktiga vän här i världen min hundkompis Charlie.



Adjö

/D

6 comments:

Jo tjena said...

Åh, sluta aldrig att blogga, du är som solsken mitt i vinterrusket!

Anonymous said...

Det här kommer sluta lyckligt!

Mamma Vilja said...

Maldiverna är muslimskt och torrlagt. Det går inte att driva en bar där.

Annars låter upplägget högst troligt!

rewdboy said...

alltså med din jättedragg så borde du ju tjäna fett på att visa upp den på webcam. så du kommer definitivt inte dö fattig. du har ju missuppfattat hela grejen. charlie kommer leda in dig in i ett välmående tillstånd i ditt nya liv. du kommer bli kung av webcams!

Anonymous said...

Vi har också skaffat hund och det är minst sagt omvälvande! Skulle vilja ha en till... eller en hel kennel vore ännu bättre! Det skulle förstås leda till solklar social död...

Rolig blogg du har! Hittade hit via Bling. Ha en bra kväll!

Dante said...

Ester - Visst är det kul med hund! Han är en grymt skön hund i am soo happpy!

/D