Sunday, September 24, 2006

Jag har träffat en ny....

Yes det har varit tyst från mig nu ett tag. Kombinationen mellan för mycket att göra och en flickvän som inte förstår mig, som tycker jag snarkar och är allmänt stökig. Yes ni hör alla stråkarna i bakgrunden. Dock är inte jag en sån person som sitter hemma och lyssnar på Nick Drake och dricker sprit och tycker synd om mig själv utan jag tar saken i egna händer och tar kontroll!

Jag har nu träffat en ny, en som förstår mig! En som inte gnäller på att jag är stökig, snarkar på nätterna och sölar ner i köket. Jag har alltså fått en alldeles egen hundkompis! Jag är hundvakt i en vecka åt Tess och vi två gillar i stort sätt samma sak, springa runt och jaga en boll, sova, äta och är kanske inte så noggranna om det blir stökigt hemma, och som en gigantisk extra bonus så gillar inte Tess mornar utan vill inte gå ut utan vill hellre ligga kvar i sängen och sova. Hon äger!

Inte nog med att jag har en hundkompis det är nu omöjligt för tjejen att skälla på mig på nätterna för att jag snarkar, jag bara kastar ett öga på Tess och säger att det var hon, För att inte prata om allt vatten på golvet i köket, det är tess också.

Så dagens rek från mig är att skaffa hund! Hon äg grymt soft tess!




/D

2 comments:

Vi på Kantarellen said...

Det kan också bli jättefel med snarkande hundar. Det blev det här!

Så fort vår gamla Bettan började snarka i sängen, åkte maken på en armbåge i ryggen.

Tänk på det. :-D

Dante said...

Mamselamsen -

Vad är det här med att slå oss stackare som snarkar?

Om min tjej hade snarkat så hade jag aldrig armbågat henne jag hade istället gått upp till köket hämtat lite vatten och gjort en smörgås för att sedan väldigt lätt och ömsamt vänt henne så hon ligger magen och hepp så slutar hon snarka.

Om hon skulle vakna på grund av min klumpighet så skulle hon få vatten och smörgåsarna som plåster på såren!

Så hade jag gjort! Tycker det är rimligt att förvänta mig samma behandling från tjejen

/D