Monday, January 19, 2009

Jihad mot skåningar!

Det har varit en lång tystnad här på bloggen. Jag är inte död, än. Men det har varit nära. Jag har precis utkämpat en tuff kamp mot en synnerligen kraftig herrförkylning. En normal människa hade varit död vid det här laget men jag being Dante överlevde så klart.

Tyvärr anklagar jag mig själv lite eftersom jag så sent som för 2 helger sedan höll låda inför massa folk och förklarade att det bara är svaga och människor med dåligt samvete som blir sjuka, Jag själv hade inte en enda sjukdag under 2008 och jada jada. Sen kom jag hem och så i måndags kom herrförkylning krypande och sen dess har det varit en bitter kamp mellan liv och död. Jag kanske utmanade ödet där lite när jag raljerade så där. Well jag överlevde och det får man nog anse som positivt.

Förresten det där med att överlev om man får tro alla jävla ras i Skåne så är det svårt. Ingen av er kan väl ha undgått den där lilla jordskakning som fick skåningar att ringa till SOS med oro i rösten samt sitta i tidningar och med skräck beskriva hur denna lilla vibration skakade dom. Well nu har det hänt igen. Denna gången var det något så hemskt som ett blått ljussken. Alla vet ju att när det kommer till ljussken så är ju just blått ljussken det läskigaste. Not.

Med sorg i sinnen så läser jag det här ”Polisen i Skåne blev nedringd. – Det har kommit väldigt många samtal och alla lämnar liknande uppgifter” vad fan är det med skåningar? Vad är det för lipsillar och fegisar. Buhhhuu marken skakade eller jag såg ett blått ljus jag måste ringa polisen och SOS för detta kan betyda döden. Nä vet ni vad, jag har bestämt mig att 2009 skall bli det året då mitt förakt för skåningar skall få utlopp. Jag har under tidigare år här nere varit förlåtande och lyssnande (oftast kanske för jag inte alltid förstått vad dom säger) men nu är måttet rågat vi måste alla ta vårt ansvar för att ta skåningar i örat. Nu får det fan vara nog. Sluta tramsa i pressen så fort något händer. Sluta ring till polisen och sos i tid och otid. Och för helvete försök åtminstone prata så man förstår vad ni säger. Gör ni detta så kan vi nog komma överrens under 2009. Vänner ni är antingen med mig eller emot mig. Låt oss starta ett jihad mot skåningar! Det skall banne mig bli vårt år 2009!

/D

6 comments:

Swedeheart said...

Hahaha, mot Sherwood skogen!!

Sus said...

JAg är med dig :)

haha

Exskåningen

Robbelibobban said...

Ja, och hit har man flyttat frivilligt, det tog typ en månad för mina ungar att konvertera till de skånska r:en...

/ExilGöteborgare

Ps kul blogg du har, hittade den idag.

Dante said...

Swedeheart! Bra där! Jag är avis på dig det kan icke vara många skåningar i us.

Sus du må ha bort länge i skåne men du pratar icke skånska det skall du ha en eloge för.

Robbelibobban - Bra där en fellow göteborgare! Handen på hjärtat så måste jag erkänna att jag har börjat säga jaaaa, istället för ja. Jag hugger mig själv och avgår. I övrigt har jag dock kvar min göteborgska

Anonymous said...

http://www.youtube.com/watch?v=IoCnn30EKMk

Dante said...

anonym - hehe ja det var inte fin dialekt det där heller. Fast i ärlighetens namn är det fan få dialekter som är bra. Till och med mitt modersmål Göteborgskan låter ju knäppt när den är för grov

/D